niedziela, 24 marca 2013

(czarna) PARKA !


Bardzo chciałam mieć taką kurtkę, ale sklepowe ceny skutecznie mnie odstraszały,
i oddalały marzenie w siną dal.
Pomyślałam że można sobie taką uszyć, i przy odrobinie szczęścia uda się to zrobić o połowę taniej.
I tak kupiłam tkaninę bawełnianą ze streczem na allegro, a podszewkę i dodatki w pasmanterii.
Podsumowując zapłaciłam za wszystko około 40 zł.
Swoją drogą to podszewka, stopery i taśma rypsowa były droższe niż sama bawełna na parkę.
Krój zrobiłam sama, bo tych z burdy obawiałam się bardzo - ich
sportowe fasony są bardzo duże, zwłaszcza "podkroje" rękawów.
A nic mnie tak nie denerwuje jak zbyt szerokie ramiona....
I tak powstała prosta, dopasowana parka z podszewką.
Aha kurtka ma dwie kieszenie wpuszczone w boczne szwy, oraz
dwie naszyte na wierzch.
Trok w talii i na krawędzi kaptura.















Co myślicie o kurtce?
Bardzo jestem ciekawa waszych opinii :)
Zapraszam do komentowania i pozdrawiam "wiosennie"
( bo parka i ja czekamy na cieplejsze dni )

:)








35 komentarzy:

  1. Kurtka piękna, i piękne zdjęcia
    GRATULACJĘ:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurtka jest swietna, sama za taka sie rozgladam i model w Twoim wydaniu stawia wysoko poprzeczke :-) super lezy no i autorska metka... swietna ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. A z ta poprzeczką to tak nie do końca... Nie taki diabeł straszny.....
      Krój bardzo prosty. Może nieliczne detale sprawiają takie wrażenie :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Piękna! Parka to duże wyzwanie, gratuluję, wyszła super :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna :D super fason i podoba mi się jej prostota :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładna kurteczka! Gratuluję, bo wyszła super!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajna!! jestem też pod ogromnym wrażeniem własnoręcznie wykonanego wykroju. Super! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję. A co do robienia kroju, to musze powiedziec że nie robię tego tak jak robią zawodowe krawcowe. Ja biorę kilka ubrań które dobrze na mnie leżą, i zaczynam odrysowywac je na papier. Mierze, mierze i szyje. Zabawa przednia ale warto. Zresztą jestem chuda i musze sobie czasem tak radzić :)

      Usuń
  7. Wow! Jest co podziwiać, tym bardziej, że zrobienie wykroju to juz niezły wyczyn! Piękna parka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo bardzo dziękuję. I chyba musze zrobić kiedyś post o tym jak robię krój...będzie zabawnie :)
      Pozdrawiam...

      Usuń
    2. Oj tam zabawnie :) Grunt to sobie poradzić, a jak się dobrze nosi to znaczy, że wykrój dobry :)

      Usuń
  8. mistrzostwo świata!!! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo ładnie Ci wyszła :) ja bym tak nie potrafiła ;D

    zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czarny to nie mój kolor, ale parka wyglada bardzo profesjonalnie. Podoba mi sie fason i detale.

    OdpowiedzUsuń
  11. fał, jestem pod mega wrażeniem, szycia i kurtka i torebki cudo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Piecyku i pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  12. Twoja wersja jest świetna...cały czas właśnie o takiej marze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też marzyłam i już mam, zachęcam do szycia bo wtedy osiągamy efekt którego szukamy, a nie kupujemy tego co nie do końca nas satysfakcjonuje...
      Pozdrawiam Cie i dziekuje na miły komentarz :)
      Zapraszam częsciej :)

      Usuń
  13. Ojjj bardzo chętnie bym zobaczyła jak robiłaś wykrój do tej kurtki bo też bym chciała kiedyś taką uszyć... ja mam problem bo jestem większa niż rozmiar 42 ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę zrobić kiedyś krok po kroku jak robię własne kroje....a można się uśmiać. Ale nie wiem w czym przeszkadza rozmiar 42, ja nie widze problemu, parka ma sportowy i barzdo uniwersalny fason. I nadaje się do każdego typu sylwetki, więc polecam :)
    Pozrdawiam Cię i zapraszam częściej na bloga... :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja mam rozmiar wiekszy niz 42 a do tego nie proporcjonalna sylwetke wiec gotowe wykroje bywaja problematyczne. Czekam wiec na Twoj sposob robienia wykroju i moze sama sie odwaze :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ah rozumiem.... Postaram sie pokazać kiedyś jak robie taki krój. Póki co mam w planie uszyć spodnie, takie na które nie mam gotowego kroju...więc będę zmuszona zrobić go sama.
    Materiał już dawno czeka na obróbkę, ale brak czasu skutecznie oddala plany....
    Pozdrawiam Cię cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ohhh brak czasu - skąd ja to znam.... Czekam więc na tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
  18. świetna :) też bym chciała sobie uszyć, ale nie wiem czy poradzę sobie z wykrojem... :P

    OdpowiedzUsuń
  19. czy możesz jakoś podzielić się wykrojem? ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kurteczka wyszła Ci super! Dodaje motywacji do uszycia samemu. Mam wielką prośbę - możesz podzielić się informacją, jaki to konkretnie materiał? Jeśli możesz, to wklej linka. Będę bardzo wdzięczna. Poszukuję materiał na taką kurtkę i nijak nie mogę się zdecydować. Może Ty mi pomożesz :) ?

    OdpowiedzUsuń