czwartek, 11 kwietnia 2013

Bluzka szyta metodą " na oko "


Tak tak, na oko to dość szybka metoda, ale bardzo ryzykowna :)
Ja postanowiłam podjąć to ryzyko i bez wykroju uszyć bluzkę.
Wszystko czym się posługiwałam to miara krawiecka i szpilki.
Myślę że ten fason jest bardzo prosty i nawet osoby początkujące 
będą w stanie sprawić sobie takie małe cudo.
Przy projektowaniu bluzki postawiłam na ninimalizm , i darowałm sobie nawet 
wykończenie na overlocku.


Tak wyglądała wycięta, jeszcze nie zszyta bluzka.
Ucięłam prostokąt z podwójnie złożonego materiału o szerokości 55 cm
i długości 60 cm.
Rękawy u podstawy, czyli w miejscu zszywania mają 17 cm razy 2
i zwężają się do 10 cm razy 2.
A z resztki " na oko " oczywiście ciachnęłam małą kieszonkę.
U góry bluzki wyznaczyłam środek i odmierzyłam w kierunku ramion po 10 cm na dekolt.
Podkrój dekoltu wycinamy wedle uznania - jego głębokość.
Następnie zszywamy szwy ramion.
Potem przyszywamy rękawy, które na płasko kładziemy na bluzkę.
By ten "manewr" wyszedł dobrze, złożone na pół rękawy dzielimy na równe połówki,
wyznaczamy środek, który potem kładziemy na szwie łączącym przód i tył bluzki.
Naszywamy kieszonkę, a na koniec zszywamy boki i rękawy jednym ściegiem.
Dekolt wykończyłam paskiem materiału uciętym na szerokość 1 cm.
A już tak całkiem na koniec przyszyłam ręcznie czarne kamyki na kieszonkę.
Mam nadzieję że dość obrazowo to opisałam. W razie pytań można śmiało pisać.
Chętnie odpowiem i pomogę :)






:)



13 komentarzy:

  1. i jest git! chyba sama spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam spróbować bo naprawdę "szybko, łatwo, i przyjemnie " sie szyję taką bluzkę :)
      Dziekuje i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Świetnie Ci to wyszło :) uwielbiam takie kroje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo bardzo dziękuje. Ja też lubię takie kroje, bo są bardzo wygodne i mają swój styl :)

      Usuń
  3. Witam,
    z tej strony administrator strony http://blogi-diy.blogspot.com/
    Witryna ta została założona z myślą o takich osobach jak Pani! Proszę o pomoc w rozwinięciu katalogu, tak by promować wszystkie blogi o ciekawej tematyce w Polsce.
    To pierwszy taki pomysł, by wszystkie witryny umieścić w jednym katalogu, ułatwiając ich znalezienie oraz promując ich działalność jednocześnie!

    Zachęcam do współpracy, jeśli jest Pani zainteresowana umieszczeniem swojego bloga w Katalogu Polskich Blogów DIY (do czego gorąco namawiam) proszę o kontakt na ten email (blogi.diy@gmail.com)

    Pozdrawiam,
    administrator strony "Polski Katalog Blogów DIY"

    OdpowiedzUsuń
  4. Metoda "na oko" również należy do moich ulubionych. Ostatnio, kiedy nie mam czasu na stosowanie wykrojów z Burdy, wycinam, przycinam, zszywam i jest :)

    Twój tshirt świetny, wygodny i zadziorny, bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten tshirt był szyty w pośpiechu i dlatego tak na wariata bez kroju, ale udało się bo bluzka jest wygodna i fajnie wygląda :)
      Dziękuję :)

      Usuń