poniedziałek, 21 października 2013

Konik ( tutorial )


Słońce świeci, wiatr wieje, liście lecą z drzew a włosy z głowy....
ale maszyna wciąż w ruchu, i choćby nie wiem co się działo szycie jest stałym i niezmiennym punktem w mojego życia. Jakkolwiek by to nie brzmiało :)
I tak to już w mojej tradycji zostało że na różne okazje szyję koniki, jako taki "gift"
Już kiedyś pokazywałam co nieco z procesu powstawania takiego konia, a dziś postaram się zrobić coś na kształt tutorialu na ten temat właśnie :)
Tkaniny jakich użyłam na konia to bawełny, i generalnie najlepsze tkaniny na tego typu " uszytki "
to materiały nieelastyczne.
Sam kształt konia jest zawsze taki sam, ale jeśli chodzi o zdobienie to już całkowicie zależy od tego co nam do głowy wpadnie, i czym dysponujemy. 
W moim przypadku czerwony materiał to męska koszula oraz guziki z owej koszuli, które jak to w koszulach bywa, były już dobrane kolorystycznie, więc czemu nie użyć ich do ozdobienia konika ?!
Wypełnienie antyalergiczne. Koraliki, tasiemki, farba akrylowa....
i nowość....litery wycinane w folii flex na ploterze silhouette cameo.
Ploter daje nieograniczone możliwości, wycina w różnego rodzaju foliach i papierze. 
Folia flex to taka króra można naprasować na tkaninę, co wykorzystałam do ozdobienia konia. 
Sam ploter i to co potrafi jest obszernym tematem, którego jeszcze sama do końca nie poznałam i któremu muszę poświęcić specjalny post. Póki co odsyłam wszystkich zainteresowanych na YouTub-a
gdzie jest masa wiadomości na ten temat :)


A wracając do konia...









to jest właśnie już wycięty na ploterze motyw, który umieszczę na tkaninie...



A tak konik wygląda po naprasowaniu literek i wypełnieniu...


Tutaj już po naszyciu guziczków i koralików.
Następnym krokiem jest namalowanie przy pomocy farb akrylowych grzywy i oczu.... 


zad konia wykańczam tasiemkami....


a tak wygląda gotowy....KoŃ wręczony Monice i Michałowi na pamiątkę ślubu :)




:)



















11 komentarzy:

  1. Piękny konik, świetny jako prezent, taki od serca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny ten konik i tutek też. Ja szyję w rękach, ale przecież też mogę skorzystać z Twoich wskazówek przy szyciu ręcznym. Kurcze, wiesz cooo... mam ochotę na kolczyki koniki albo na konikowy naszyjnik:D Niech no mi tylko wpadną w ręce jakieś skrawki, to na pewno sprawię sobie takie koniki:)

    Pozdrowienia!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo...Jasne że konika można uszyć ręcznie, raz dwa.... :D Zresztą całe zdobienia trzeba przyszyć ręcznie więc kilka ściegów w tę czy wewte nie robi wielkiej różnicy.....

      Usuń
  3. Sliczny konik :):) Ladnie go ozdobilas :) I zainteresowalas mnie tymi naklejkami Suuper sa :) Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję, a naklejki wycięte na ploterze naprawdę polecam...są super :)

      Usuń
  4. super tutorial :) koń wygląda uroczo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. o łał. cudowny jest ten konik! aż ciężko uwierzyć że od początku do końca powstawał ręcznie. podziwiam talent :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło czytać takie słowa... dziękuję bardzo i zapraszam częściej w moje progi :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń