sobota, 9 maja 2015

A jednak szykełko .


Jakiś czas temu " chwaliłam " się tym, że robię dywan na drutach...
Otóż mój sprytny plan spalił na panewce, gdyż robota ciężko szła , a efekt był jakiś taki mizerny...
Sznurek bawełniany z którego dziergam jest dość gruby, i czułam na drutach spore obciążenie podczas pracy, więc wiedziałam że albo ja , albo dywan. Musiałam zmienić technikę na prostszą, szybszą i przyjemniejszą.  Zamówiłam więc niedawno szydełko nr 10.... i to jest to...
robota pali się w palcach, i prawdopodobieństwo ,że ukończę projekt wzrosło...
Sukcesywnie dokupuję kolejne motki sznurka i jadę :)

Pa...

13 komentarzy:

  1. Już prezentuje się bombowo :) Długo tak jeszcze zamierzasz jechać? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :)
      Sama nie wiem do kiedy będę jechała. zobaczę ile mi sił i chęci starczy. Ale chcę zrobić dość spory dywan :)

      Usuń
  2. piekny! ja ma pytanie jaka metoda robi pani ten dywanik bardzo mi sie podoba ale i chcialabym sama w domu zrobic ale niewiem od czego zaczac.wszystkie jakies takie okragle albo prostaokatne a ten jest inny.zdradzi pani metode?schenat?to jest szeciokat, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam i dziekuje
    Postaram się to jakoś objaśnić..
    Nabieram " magiczne kółeczko" lub robię kółko z 4 oczek łańcuszka.
    1 okrążenie nabieram 9 półsłupków, i zamykam okrążenie oczkiem łączącym.
    2 okrążenie - w każdym oczku przerabiam po 2 półsłupki i zamykam okrążenie.
    3 okr - wykonaj oczko łańcuszka i w co 3 przerób po 2 półsłupki, zamknij okr.
    4 okr - wykonaj oczko łańcuszka i w co 4 przerób po 2 półsłupki, zamknij okr..
    I tak dalej... Powstanie mały sześciokąt, z czasem nie liczę już oczek, bo doskonale widać miejsca w których narzuca sie po 2 półsłupki..
    Mam nadzieję że taki opis wystarczy :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakiego sznurka pani uzyla chodzi o grubosc?i le motkow pani juz zuzyla ilu metrowych? pytam bo niewiem ile mam kupic na wielkosc dywanu mniej wiecej 150 cm srednicy

      Usuń
    2. Niestety grubość sznurka nie jest oznaczona tak jak na wełnach np. Myślę że sznurek jest gruby na około 6 mm. Sznurek kupuję w 100 metrowych motkach ( około 12 zł )
      Jak do tej pory zużyłam 5 motków, a średnica dywanu na tym etapie to 105 cm...

      Usuń
  4. Na drutach faktycznie byloby ciezko dokonczyc taki dywanik. Wyglada bardzo ladnie. Ciekawe czy dorzucisz jeszcze jakis kolor?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwotnie myślałam o szaro-czarnym dywanie, ale już teraz wiem że byłby smutny i nieciekawy...
      rozważam więc nad dodaniem plamy koloru.... Tylko jakiego ?
      Może jakieś podpowiedzi ? :)

      Usuń
    2. Malinowy? Rubinowy? W każdym razie może właśnie jakiś wyrazisty, ciemny róż. Lub orange, wszak is the new black :-)
      Cuda tu robisz, zaglądam co jakiś czas i podziwiam :)
      Pozdrawiam, J.

      Usuń
    3. Ten ciemny róż mnie kusi :)
      Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
    4. Przepraszam, ale dwa tygodnie ciezkiej pracy odciely mnie od blogowego swiata. Ciemny roz na pewno bedzie pasowal, osobiscie pokusilabym sie o bialy, chociaz to pewnie malo praktyczny kolor, ale bardzo by mi pasowal.

      Usuń
  5. Bardzo fajnie wyszedł Ci ten dywanik :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetna kolorystyka :) ja kiedyś w planie też miałam zrobić dywanik :) ale chęci brak :) powodzenia

    OdpowiedzUsuń